Tovább építkezem a pályán, ennek mára már látszatja is van. Következő kiszemelt vonalam a 3-as jelzésű. Viszonylag sokat gondolkodtam azon, hogy melyik vonal legyen a következő. Végül több érvet sorakoztattam fel magamnak a 3-as mellett. Az egyik az, hogy a vonal körülbelül harmada megegyezik a 7-es vonaléval, így tulajdonképpen a pálya 33-3%-a már kész is van :D Másrészt pedig direkt olyan járatot próbáltam keresni, ahol sűrűbb a követés, ezáltal több busz szükséges a vonal kiszolgálásához. Mivel a 7-es vonalon egy busz jár, így az, hogy a 3-ason a csúcsidőszakokban négy busz közlekedik, mindenképpen előrelépést jelent.
A vonalról pár jellemző:
Kámon és Olad között közlekedik. Mindkettő lakóövezet, utóbbi tömházakból álló lakótelepnek ad otthont. A két végállomás között a vonal érinti többek közt a Vasútállomást, a Városházát, valamint az Árkádia bevásárlóközpontot.
- 8,5 km hosszú - A menetidő mindkét irányban 28 perc, de a két végállomás közelében kettéágazik a vonal egy-egy hurkot leírva. - Mint fentebb is írtam, maximum 4 busz közlekedik a vonalon, ekkor 15 perces követés van, egyébként pedig 2 busszal fél órás a követés.
A pályát három szakaszra bontottam magamnak. A középső a már korábban a 7-es vonal miatt megépült szakasz. Ezzel különösebb teendőim nincsenek, az útjelző nyilakba kell beillesztenem a 3-as számot. Valamint, ha megfigyeltétek az Óperint Üzletház és a Városháza között van egy nem használt buszöböl. Annyit mondhatok, hogy ez nem sokáig marad kihasználatlan. :) A pálya második szakasza az Óperint Üzletháznál lévő kereszteződésnél válik szét a 7-es járattól. Érinti a buszpályaudvart, valamint a Haladás stadionját, végül pedig Olad városrész lakótelepén végállomásozik. A pálya harmadik szakasza a Vasútállomásnál válik le a 7-esről. Míg az Újtemető felől érkező járat beáll a végállomásra, addig a 3-as tesz egy kört az állomás előtti téren és a sínekkel párhuzamos úton indul további útjára. Útjába esik többek közt az Aréna Savaria, valamint a Tüdőkórház. A végállomás előtt szemközt néz velünk a METRO áruház, végül pedig macskaköves úton kanyarog be a Pipacs utcában lévő végállomásra.
Egy aprócska gond van mindössze, mégpedig az, hogy a 3-as járat csak hétköznap közlekedik. Hétvégén a 35-ös járat közlekedik annyi különbséggel, hogy a két végállomáson túl néhány megállót pluszban érintenek még. Valószínű, hogy ez a járat is szerepelni fog a következő kiadásban.
Ideírtam már egy kisregényt, de a pálya jelenlegi állapotáról még nem esett szó. :D Szóval, az a helyzet, hogy a 3-as járat útvonalát megépítettem, az útvonalat megalkottam, menetrend is van már és a buszok is járnak immár Kámon és Olad között. Hátravan még az objektezés. Szerintem ha minden jól halad, még nyáron kiadásra kerülhet a pálya. :)
|